Presse og medier
Vi ønsker at kommunikere kompetent og troværdigt med korrekte, præcise og relevante informationer i et sprog, der forstås af så mange som muligt.
Vi ønsker at kommunikere kompetent og troværdigt med korrekte, præcise og relevante informationer i et sprog, der forstås af så mange som muligt.
Vi ønsker at være tilgængelige for eksterne interessenter.
Havarikommissionens principper for god kommunikation og dialog følger og understøtter kommissionens værdisæt.
Havarikommissionen prioriterer sin kommunikation med presse og medier ud fra følgende kriterier:
I forbindelse med en høj arbejdsbelastning og/eller uden for kontorets åbningstid kan Havarikommissionen vælge at nedprioritere sin kommunikation med pressen.
Henvendelser fra pressen og medierne bliver behandlet hurtigst muligt.
Alle medarbejdere i Havarikommissionen kan udtale sig til pressen om faktuelle forhold indenfor eget fag- og ansvarsområde.
Alene ledelsen for Havarikommissionen kan udtale sig til pressen om overordnede organisatoriske og politiske forhold.
De almindelige regler for ytringsfrihed og tavshedspligt gælder - også i kommunikation med pressen. Tavshedspligten er afgørende for, at vi kan indhente nødvendig viden i undersøgelsesarbejdet og dermed identificere mulige forbedringer af sikkerheden.
Inden for normal kontortid kan Havarikommissionen kontaktes på telefon +45 33 14 70 80 eller via e-mail.